Eindstand eenvoudige maand januari

De financiele maand januari zit er zo goed als op (menu strekt nog tot halverwege volgende week). Hoe is het gegaan met de eenvoudige maand?

Week 1: in week 1 gaven we totaal 31,39 euro uit aan boodschappen. Waar liep ik tegenaan in week 1? We hadden nog lekkere dingen over van de kerstdagen. Ook was er nog voldoende fruit. Wel kocht ik vaatwastabletten en liep ik er tegenaan dat eieren zo duur zijn geworden. Inmiddels zijn 10 biologische eieren weer duurder geworden, waren ze in week 1 ‘nog’ 2,96, inmiddels kost een doosje van 10 eieren 2,99. Afgerond dus 5 cent meer.

Week 2: Totaal 55,53. Dat is over het normale budget van 50 euro heen. Wel hadden we veel, en flink fruit.

Week 3: Totaal 42,34. Ik kocht wat extra dingen die we normaal niet kopen, dat zie je terug in het totaalbedrag. Zo kocht ik wat meer broodjes/afbakbroodjes. Ik eet daar ’s avonds later vaak nog wat van tijdens mijn zwangerschap. Ook kocht ik een pak biologische koffie.

Week 4: Totaal 42,11. Hier zaten 2 pakken wasmiddel bij in. En een aantal pakken bloem, vanwegen het zelf brood bakken. Bloem viel vorig jaar buiten ons boodschappenbudget.

Hoe hebben we het in totaal gedaan:
Normaliter is het boodschappenbudget 50 euro per week, uitgaande van een maand van 4 weken is dat 200 euro per maand. Soms wordt dit ietsje meer, als een maand over 5 weken verspreid valt. Hierbij komt nog 18 euro voor biologische witte bloem.

In totaal gaven we uit aan boodschappen in januari: 171,37

218- 171,37= een besparing van 46,63.

Hoe vond ik het? Ik vond het redelijk gaan. Ik moet zeggen dat we deels biologisch zijn blijven eten, dat ik niet voor de allergoedkoopste keuzes ben gegaan, en dat we ook wel extraatjes hebben gekocht. Het had dus zeker soberder gekund. Toch vind ik het prima dat we het juist zo hebben gedaan. We hebben totaal niet het gevoel gehad dat we een eenvoudige maand hebben gehad, er was ruim eten, vers, veel fruit, en zelfs de voorraad wasmiddel heb ik aan kunnen vullen. Al met al ben ik tevreden, en gaan we in februari nog even door met een eenvoudige maand!

 

Een gedachte over “Eindstand eenvoudige maand januari

  1. Goed gedaan . Succes in februari , wij gaan in februari weer “ normaal” boodschappen doen, lekker biologisch en veel 😄

    Liefs

Reacties zijn gesloten.