Eenvoudige maand en menu week 4

Vorige week had ik al een deel van het menu voor 4 vastgesteld aan de hand van wat er nog was.

Week 4:
Erwtensoep
1x eten bij vrienden
Soep uit de vriezer
Nasi uit de vriezer
Hete Bliksem
Witlofschotel
Witlofsalade met couscous

Dat vulde ik aan met nog twee maaltijden, dat wordt 1x witlofsalade en 1x witlof uit de oven.

Ik deed deze week versnipperd de boodschappen, ik heb niet van alles de bon meer.

Ik deed een klein boodschapje bij de Jumbo, ik kocht onder andere een paar pakken biologische bloem en geitenmelk. We kochten de bloem eerst in 25kg zakken bij de Zuidmolen, maar dat kan niet meer uit, voor de pakken van een kilo uit de supermarkt betalen we evenveel, en dat is een stuk makkelijker met opbergen dan 1 grote 25kg zak. Het volkorenmeel kopen we nog wel steeds bij de Zuidmolen. De bloem zit nu ook bij het weekbudget in, terwijl we daar eerst een aparte post op de begroting voor hadden van 18 euro (en 18 euro voor volkoren meel). Daarmee besparen we al mooi 18 euro per maand, want omdat de pakken meel a 1,09 (nu verhoogd naar 1,32 zie ik) nu verspreid zitten tussen de boodschappen, merk je het niet zo, en passen ze ineens in het budget.

Subtotaal: 7,65

De tweede keer boodschappen kocht ik het volgende:
Bio melk 1,17
Cornflakes 1,02
Geitenmelk 1,19
Bio maiswafels 0,53
Hagelslag 1,75
Kaneel 0,81
2x Klokkleur  wasmiddel (voor straks weer voor de wasbare luiers) 8,90
Slagroom 0,68
2x Witlof 1,98
4 broodjes 1,00

Subtotaal: 18,63

Derde keer boodschappen:
3x Bio karnemelk 2,82
2x Bio halfvolle melk 0,99
Cottage cheese 0,56
Afbakbroodjes 0,46
Bio volle yoghurt 1,00
Zonnatura thee uit de opruimingsbak 0,50
Kilo jong belegen kaas 6,19
Kilo bio tarwebloem 1,32
Groot blik kikkererwten opruimingsbak 1,00

Subtotaal 15,83

Totaal: 42,11

Besparing 7,89, maar inclusief 2 pakken wasmiddel, en biologisch meel wat we eerst buiten het weekbudget lieten.